Bir İş Görüşmesi Günlüğü

Perşembe, Kasım 07, 2013


Uzun süredir iş arayan bir insan olarak bir sürü iş görüşmem oldu.Daha önce bunlarla ilgili bir yazı yazmadım.Halbuki öyle maceralarım var  ki :) İstanbul'un dört bir yanını gezdim iş uğruna :)
Kendimden ve iş arayışlarımdan burada bahsetmiştim.O isyanımın üzerine çok istediğim ve 4 ayrı yerden başvurduğum ilaç firmasından görüşmek için aradılar.Üstelik istediğim pozisyon.Bendeki heyecan doruklardaydı.Fakat, fazla heveslenmemeye,hayal kurmamaya çalıştım.Düşüşlerim çok yüksekten oluyor bu sefer.
Dün erkenden kalktım ve 4 araç değiştirerek firmaya vardım.Mülakatın toplu yapılacağını biliyordum ve hiç toplu mülakata katılmadığım için meraklıydım.
Yavaş yavaş gelmeye başladıkça rakiplerim,kıyafetlerine göre eledim kafamda :)Doktora yapmayı biliyorsun da kot pantolonla iş görüşmesine gelinmeyeceğini öğrenememişsin dediğim bile oldu içimden:)
10 kişilik bir grup olarak masaya yerleştik.Her zamanki tipik sorular başladı.'Kolay bulabildiniz mi? 'Firmamızı araştıran oldu mu?' gibi.Tabi ben her zamanki gibi konuşmaya-anlatmaya başladım.Seviyorum bu özgüvenli tavrımı :)
2 tane karakter sınavı adı altında sınava girdik.Daha sonra imla sınavına girdik.Evet yanlış duymadınız ilaç firmasında imla sınavı :) Ve tabi ki ardından İngilizce sınavı..İşte beni bitiren o oldu.Neredeyse hiç bir şey yapamadım diyebilirim.Öylesine zordu ki.İlaç çevirisi vardı bir de.O derece teknik.Hem tecrübesiz-yetiştirmek üzere arayıp,hem de bu denli teknik bir sınav yapmaları da ilginç doğrusu.
Bitti mi? Hayırr :) Bir de sunum yaptık.Topluluğa kendimizi tanıttık,kariyer planımızı,işe alınmamız dahilinde stratejimizi anlattık.Ben o kısımda iyi olduğumu düşünüyorum.Severim topluluk karşısında konuşmayı,sunumları falan :)
Mülakatlar böyle devam edecekti 3 gün daha.Öncesinde de olduğuna göre o kadar çok kişiden hiç şansım olduğunu sanmıyorum.Çünkü,beni İngilizce bitirdi.Yurt dışı deneyimliler-İngilizce bölümden mezun olanlar-master yapmış olanlar falan sayarsak uzar gider.Ki 2 defa daha mülakata çağrılacakmış olumlu görünenler.
Umutlarım kırılmış bir şekilde evime döndüm paşa paşa :) Aldığım dersler oldu elbet.Yeni kararlar aldım mesela.Aynı zamanda istediğim alanın o olduğunu bir kere daha kanıtlamış oldum kendime.Ve yeni kararlarımla yol almaya karar verdim.Onu da başka bir zaman yazacağım artık :)
İş kadını gibi giyinmekle iş kadını olunmuyormuş,yaşayıp görüyorum :)

You Might Also Like

0 yorum

Hakkımda-Dilek Budak

Photo Profile
İstanbullu. Evli ama çocuksuz. Mesleği bilim, ruhu sanat, elleri yaratıcılık dolu olan. Yazmak en büyük tutkusu. Hem plazalı bir iş kadını, hem mükemmellik seviyesine gözünü dikmiş ev kadınıyım ben. Bazen aşçı, bazen sanatçı, bazen toplantıdan toplantıya koşan beyaz yakalı. Her şeyden bir doz olmalı hayatında. Ama az ama çok. E o zaman ne diyoruz. Hoşgeldim :)

Instagram

İzleyiciler