11 Mart 2013 Pazartesi

4

Film Yorumu:Kelebeğin Rüyası

Geç kalmış bir yazı oldu aslında bu ama yine de yazmak istedim.Son dönem boş olduğum için vizyona giren filmlerin hemen hemen hepsine gittim.Ama bu film hakkında özellikle yazmak istedim.


Direkt olarak söylemeliyim ki filmi beğenmedim.Halbuki Yılmaz Erdoğan filmlerini severek takip edenlerdenim.
Tabi ki haksızlık etmek istemediğim bir çok şey de yok değil.Belki de beklenti yüksek tutuldu o yüzdendi bu hayal kırıklığım.Film boyunca da 'hani güzel bir filmdi' diye sayıklayıp durdum.
Anlatılmak istenen çok güzeldi aslında.Şiirin duygusallığı ve konunun hassasiyeti senaryoyu güzel kılmıştı.Fakat,her şey o kadar yavaş işliyordu ki sıkıldık resmen.2,5 saatlik bir film asla değildi.
Film 1940'lı yıllarda geçiyordu.O dönemler Zonguldak'taki kömür ocaklarında çalışmak zorunda bırakılan insanları konu alıyordu.Konu alıyordu demek çok yanlış oldu aslında.Çünkü,o kadar az gösterildi ki.Aslında biraz daha fazla işlenebilirdi güzel bir yerden yakalanmıştı çünkü.
Bir de o dönemler çok yaygın olan veremden bahsediliyordu.Konuyu çok anlatıp girmek istemiyorum izlemeyenler için.Zaten tüm filmi anlatmaya kalksam herhalde 10 cümle yeterli olur.Özeti için değil tüm film için.O kadar olaysız bir filmdi.
Oyunculuk dersek onlar için asla bir şey söylemem.Duygusal sahneler güzel verilmişti.Gerçekçilik hissediliyordu.gerek Kıvanç Tatlıtuğ,Belçim Bilgin,Mert Fırat gerekse Zeynep Farah Abdullah ve Yılmaz Erdoğan oyunculuk olarak çok başarılıydı.Emek verilmiş belliydi ama senaryo çok yetersizdi anlattığım gibi.Konulara şöyle bir parmak basılıp geçilmiş gibiydi.
Sinemada konuşmayı sevmeyen biri olarak bildiğin sohbet ettim.O kadar sıkıldım anlayacağınız.
O günün en eğlenceli kısmı da sinemaya gelmiş yaşlı teyzelerdi.Sayelerinde çok güldüm :)
'Oğlum çok açık biraz sesini kısıver şunun..' diye görevliye seslenmelerinden tut.
Canları istediği yere oturup,koltuklara yayılmaları,resmen kahkahalarla güldüm :))
Son olarak filmle ilgili söyleyeceklerim içinden bir kaç güzel cümle.
-'Aşk en güzel bahanesidir şiirin. '
-'Sen çok güzelsin,sebepsiz de gülebilirsin..'

4 yorum:

  1. Ben de filmle ilgili senin yorumuna benzer yorumlar duydum gidenlerden, o nedenle gitmekten vazgeçtim. Oyunculukların çok güzel ama filmin gereksiz uzun olduğu üstünde durdu bir çok kişi.. DVD'sinin çıkmasını bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesınıkle oyle.Uzun suredır bır fılmde bu kadar skılmamıstım.DVD en mantklısı bencede :)

      Sil
  2. Merhaba:) Seni makyaj düzeni konusuyla mimledim katılırsan çok sevinirim :) http://yapraginblogu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Bende daha gitmemiştim evde dvd den seyretmek belki de daha iyi,teşekkürler

    Beklerim bana da
    http://www.alisverismakyaj.blogspot.com

    YanıtlaSil