18 Mart 2013 Pazartesi

4

Ellerimden Mis Gibi Tiramisu

Dün kurstan gelirken canım tiramisu çekti.Tiramisu yemeği değil ama.Yapmayı :) Mutfakla uğraşmayı seviyorum.Ee mutfağa da yakışıyorum :) O yüzden fırsat buldukça bir şeyler yapmayı deniyorum.Tabi bu annemin olduğu zamanlara ait.Yazın o olmadığında mutfak tamamen benim bölgem haline geliyor :)
Dün gelirken aldım malzemelerimi bir heves yapayım diye.Ama o kadar yorgun ve uykusuzdum ki,bütün günü uyuyarak geçirdim.Sanırım bir de hasta olmak üzereyim.Cumartesi günü incecik giyinip bütün günü o soğukta öyle gezerek geçirince hastalık kaçınılmaz oluyor tabi ki.
Neyse konumuzu dağıtmıyoruz.Tiramisu diyorduk.Ara ara severek yaptığım ve yediğim tatlılardandır kendisi.İşte ellerimden çıkan mis gibi tiramisum :



Bende bizzat kendim tarafından denenen tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Tiramisu Tarifi:

  • 2 çorba kaşığı neskafe,
  • 2 çorba kaşığı toz şeker,
  • 1 hazır kakaolu pasta altı,
  • 1 çay fincanı sıcak su,

  • Krema malzemeleri;
  • Yarım litre süt,
  • 1 adet yumurta,
  • 3 kahve fincanı toz şeker,
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 paket labne peyniri,


Nescafe ve şekeri bir fincan içinde sıcak su ile karıştırın. Hazır keki enlemesine iki parçaya ayırın. kekin iki parçasını da hazırladığınız nescafeli karışımla ıslatın.
Un, şeker, süt ve yumurtayı karıştırın. Koyulaşıncaya kadar karıştırarak pişirin. Ocağı kapattıktan sonra labne peynirini ekleyin ve telle çırparak pütürsüz olmasını sağlayın.
Hazırladığınız kremanın yarısını ılıkken, kek parçalarından birinin üzerine sürün. Kekin diğer yarısını üzerine kapatın. Kalan kremayı sürün. Kahve ile süsledikten sonra soğuması için bekletin.Ben çok ağır olmaması adına kakao ile süslüyorum üzerini.
Benim tiramisum şimdi buzdolabında akşama yenmek üzere beni bekliyor.
Afiyet olsun o zaman :)

4 yorum:

  1. en sevdiğim tatlıdır...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen benimde en sevdiklerimdendir,teşekkür ederim :)

      Sil
  2. bir dilimm alabilir miyimmm çayımın yanınaa..;)
    ellerine sağlıkk mutfağın güzel perisi...
    müsaden ile takipçisiyim sayfanın..
    kucak dolusun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen gonderıyorum bır dılım :) ne demek memnun olurum bende hemen takıbe aldım sızı :)

      Sil