Kalpli Sevgililer Günü Kurabiyem

Salı, Şubat 05, 2013



Malum 14 Şubat Sevgililer günü yaklaşırken sosyal medyadan tutun her yerde haberleri,reklamı yapılıyor.Tüm mağazalar bu konsepte bürünmeye başlamış bile.Bazı şeylerin abartıldığını düşünsem de ufak sürprizlerle mutlu etmenin hoş olacağını düşünenlerdenim.
Size geçen sene sevdiceğime kendi ellerimle yaptığım kurabiyelerden bahsetmek istiyorum.Aradım ancak bu fotoğrafı bulabildim.O zamanlar bir blog sahibi olmadığım için ne yapılışını ne de sonrasını pek fotoğraflamamışım.Normalde burada göründüğünden daha güzel olduğunu temin edebilirim :) Üzeri de çikolata kaplı olunca daha da lezzetli :)Ee benim sevgilim de çikolata hastası olduğundan tam ona göre olmuştu.Çok beğenmişti o zaman.Ailesine götürüp benim yaptığımı söylemeyi düşüyordu ama sonradan öğrendim ki yolda hepsini bitirmiş :) Afiyet olsun kuzuma daha neler yapacağım ben ona kendi ellerimle :)
O halde size tarifi veriyim hemen :)

Kurabiye Hamuru için gerekli malzemeler ;

  • 1.5 su bardağı un
  • 120 gr tuzsuz tereyağı (tereyağı miktarı arttıkça kurabiyelerin lezzetleri ve kıtırlıkları artacaktır)
  • 3 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 3 çorba kaşığı toz kakao
  • 1 yumurta
  • yarım çay kaşığı karbonat
Üzeri için ;
  • 60 gr sütlü + 60 gr bitter küvertur
  • isteğe göre inci şekerlemesi

  1. Tereyağını ve yumurtayı kurabiye yapmaya başlamadan 40 dakika önce buzdolabından çıkaralım ve oda ısısında ılınmalarını bekleyelim.
  2.  Unu,kakaoyu, pudra şekerini ve karbonatı geniş bir hamur yoğurma kabına eleyelim. Ortasını elimizle açalım ve yumurtayı kıralım. Tereyağını ise küp küp kesip yumurtaların üzerine ilave edelim ve unları ortaya doğru toparlayarak yoğurmaya başlayalım. Yaklaşık 5-6 dakika hamurumuz toparlanana kadar yoğuralım. Streç filmle kaplayıp 10-15 dakika kadar buzdolabında bekletelim.
  3. Buzdolabından hamurumuzu çıkartalım. Tezgahımızın üzerine bir avuç kadar un serpiştirelim. Ve hamurumuzu merdane ile incecik açalım. İnce açtığımız hamurumuzu kalpli kalıplar ile keselim. 
  4. Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtalım. Yağlı kağıt  serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi yerleştirelim. Yaklaşık 2 fırın tepsisi kurabiyemiz çıkacaktır.
  5. Isıttığımız fırınımızda yaklaşık 15-20 dakika arası pişirelim. Piştikten sonra tezgahımızın üzerinde kurabiyelerimizi soğutalım.
  6.  Kurabiyelerimizi yaklaşık bir saat bekleyerek soğutuyoruz. Toplam 120 gr olan çikolatalarımızı benmaride eritiyoruz.
  7. Erittiğimiz çikolatalarımıza kurabiyelerimizin bir kısmını batıralım. Ve fazla çikolatasını süzelim. 
  8.  Çikolataya batırdığımız kurabiyelerimizi tekrar yağlı kağıt veya silpatın üzerine yerleştirerek kurutalım.
          Eğer isterseniz çikolatalar daha ıslakken inci şekerlerimizi üzerilerine serpiştirebiliriz.Ben o zaman bulamamıştım o yüzden yapamamıştım.Bir dahakine yapmayı düşünüyorum çok hoş görünüyor çünkü.

               Haydi o halde sevgilinizi mutlu edin :)Mutlu ve bol sevgili günler herkese :)

You Might Also Like

0 yorum

Hakkımda-Dilek Budak

Photo Profile
İstanbullu. Evli ama çocuksuz. Mesleği bilim, ruhu sanat, elleri yaratıcılık dolu olan. Yazmak en büyük tutkusu. Hem plazalı bir iş kadını, hem mükemmellik seviyesine gözünü dikmiş ev kadınıyım ben. Bazen aşçı, bazen sanatçı, bazen toplantıdan toplantıya koşan beyaz yakalı. Her şeyden bir doz olmalı hayatında. Ama az ama çok. E o zaman ne diyoruz. Hoşgeldim :)

Instagram

İzleyiciler